Květen 2020

MALÝ PRINC
Antoine de Saint-Exupéry

Studio Dva, Praha

„Hudební projekt na motivy jednoho z nejznámějších příběhů moderní světové literatury.“

Režie: Šimon Caban
Scéna: Jakub Kopecký
Překlad knihy: Zdeňka Stavinohová
Dramaturgie: Darina Abrahámová
Kostýmy: Simona Rybáková
Světelný design: Jakub Kopecký, Petr Olša, Šimon Caban
Animace: Lukáš Dřevjaný
Hudba a texty písní: Kryštof Marek Choreografie: Linda Fernandez Saez

Hrají:
Jan Cina

Premiéra 6. prosince 2018.
Délka představení 1:20, bez přestávky.

Z recenzí…
„…Malý princ Antoina de Saint-Exupéryho patří do zlatého fondu světové literatury a pro mnohé i k zásadním knihám života. Takto silné a osobní texty se ovšem jen velmi obtížně převádějí na jeviště, ačkoli se o to tvůrci po celém světě stále pokoušejí;  u nás nejnověji tvůrčí tým Studia DVA v čele s režisérem Šimonem Cabanem. Základem se stal hudební projekt stálého spolupracovníka divadla, dirigenta a skladatele Kryštofa Marka (k premiéře vyšlo i CD se symfonickou hudbou a písněmi), a výsledek překvapuje kompaktností výrazových prostředků, hravou poetičností a smyslem pro míru. Celkový tvar by bylo možné nazvat „komorní multimediální show“, která navíc dokazuje, že lze nabídnout divácky atraktivní téma a provedení bez podbízení a ničivého dopadu na vkus mladého (malého) diváka. Malý princ je naopak plný inspirativních podnětů a nabízí prostor pro fantazii. Inscenace je Exupéryho textem pouze inspirována, a tak se společně s Malým princem ocitáme na Zemi v jakési postapokalyptické době. Vše se odehrává v ohraničeném prostoru světelného stanu (je to zároveň jakési zmenšené planetárium, severské iglú, ale také tvůrčí laboratoř, v níž si hrdina evokuje vzpomínky na navštívené planety). Princ zde nikoho nepotká a pouze hlasy spřízněných duší mu připomínají někdejší setkání (v písních ztvárnily Růži Martina Placrová, Hada Szidi Tobias a Lišku Monika Absolonová). Jeho osamělost ještě více zdůrazňuje existenciální rozměr příběhu. Inscenace se stává nostalgickým esejem na téma opuštěnosti každého z nás v rozlehlém, krutě krásném vesmíru. K dotvoření meziplanetární atmosféry a zároveň k připomenutí důvěrně známých situací a postav z knížky pomáhá scénografii celá řada technologických a technických kouzel. Umožňují vznášení předmětů na scéně, vytvářejí iluzi pohyblivé hvězdné oblohy a také letu (v jedné z vizuálně nejpůsobivějších scén se Princ doslova vznáší na horizontu scény a vlaje mu při tom šála tak, jak to známe z Exupéryho obrázků). Podobně citlivě se zachází s dalšími notoricky známými artefakty – růže je jen lesklý kus červenostříbrného papíru, liška vznášející se balonek a slon v krabici je ztvárněn pomocí screenu a stínového divadla. Nic z toho by však nemělo smysl bez uvěřitelného představitele Malého prince.
Tím je, navzdory třicítce na krku, Jan Cina nikoli pouhý pasivní interpret v rukou režiséra, ale rovnocenný spolutvůrce, který s hravou samozřejmostí ukazuje širokou škálu svých divadelních dispozic. Dobře zpívá a tančí, proměňuje se v nejrůznější postavy příběhu, zvládá mnohé techniky práce s loutkou.
Ve Studiu DVA zkrátka mají divácký hit pro celou rodinu…“
JANA SOPROVÁ, DIVADELNÍ NOVINY

Vstupné: 360 kč, 390 Kč

Co jsou cookies?

Textové soubory, které internetové stránky ukládají na váš počítač nebo mobilní zařízení v okamžiku, kdy tyto stránky začnete využívat. Stránky si tak na určitou dobu zapamatují úkony, které jste na nich provedli, a preferencí (např. přihlašovací údaje, jazyka, velikost písma a jiné zobrazovací preferencí), takže tyto údaje pak nemusíte zadávat znovu a přeskakovat z jedné stránky na druhou.

Dalším používáním těchto stránek vyjadřujete souhlas s ukládáním souborů cookies. Více informací Méně informací